Zpráva o činnosti VVVV v roce 2019

Činnost našeho seskupení v roce 2019 začala pod názvem¨Jako vždy v jarní době,máme akci chlapi sobě.“

Tuto akci pořádal velitel Vlastík v Bystřici nad Perštejnem 24-25. dubna v příjemném Sport hotelu.

Účast generálů byla 100 %, takže počet 9. Vlastík všechny přesuny zajišťoval devítimistným bílým šípem Toyota. První náš výjezd směřoval do závodu Gama Dalečín, kde probíhala výroba zdravotnických prostředků, obalů, laboratorních a veterinárních produktů z plastů. Ochotným průvodcem nám byl ředitel ing. Jiří Munzar – kamarád Vlastíka a Helenky. Závod je plně automatizován s malým počtem zaměstnanců. Bylo to velice zajímavé, pouze Zdenek měl připomínku, že by měli vyrábět větší plastové bažanty! Oběd jsme si dali v Dita baru Dalečín jako král Artuš u kulatého stolu. Po obědě jsme navštívili Park Eden, který pokrývá několik inspirativních oblastí jak z minulosti tak i současnosti. Nás nejvíce zaujala technologie vaření piva v místním minipivovaru. Dostali jsme ochutnat-bylo dobré. Večer byl sportovně společenský v bowlingovém centru, při dobré zábavě, chutném pivu a po tvrdém boji zvítězil František před Honzou Š. a Vlastíkem. K večeři v pizzerii Di Pietro jsme si dali kofolu a ještě při tom zpívali – asi opravdu stárneme! Ve středu dopoledne jsme navštívili soukromé muzeum Tatra klubu. Byl to bohatý depozitář historických vozidel udržovaných ve vynikajícím stavu. Dalším naším cílem byla zděná rozhledna Karasín, která se nachází v překrásné přírodě severovýchodní části Vysočiny na kopci Přední skála 716 metrů nad mořem. Zakončení zdařilé dvoudenní akce proběhlo v Ubušínku, Hela připravila výtečné pohoštění.

Oběma díky za krásnou akci.

24-25.5 XXVIII. setkání VVVV Ploština – pořadatel František Staněk

Účastnici z jihu Moravy měli sraz na benzínce za Blatnicí a po kalíšku poradkyň se pokračovalo směr Ploština. Pravidelnou účast posledních let potvrdili kamarádi ze Slovenska Kamilko a Ondrej, po 9 letech se ukázal Vlastík Dočkal, po 3 letech znovu Franta Boháč s rodinou. Čekali jsme velitele Lojzíka a pak už mohl začít slavnostní nástup se zástavou /Vyklický místo Sýkory, Peprna, Vaněček/, pění hymny pod vedením Ladíka S. a maršparáda. Večer jsme se bavili při poslechu hudby diskžokeje Spěváčka, nechyběla tradiční tombola a zpěv našich výtečných zpěváků /Peprna, Spěvák, Holík, Staněk a další se připojili/. Připomněli jsme si naše kamarády Karla Pecku a Mirka Tyšera. Zbytek noci jsme protrpěli v chatkách, kde doslova mrzlo. Po snídani se vyrazilo auty i pěšky krásnou přírodou Vizovických vrchů k památníku obětem fašismu na Ploštině. Sice jsme poněkud bloudili, procházka to byla krásná a cíle jsme dosáhli. U památníku fašistické zvůle, která způsobila smrt 24 osadníků této osady v dubnu 1945 jsme se poklonili a udělali společné foto. Po obědě Honzík Ševčík zhodnotil setkání a poděkoval houslovému virtuosovi Františku za zdařilé pořádání akce. Účast 17 generálů a 11 poradkyň. Další setkání bude pořádat Laďa Dufek.

23-29.6 cyklo – dovolená Hanácké Athény – Kroměříž

Hlavní akci GŠ tradičně pořádal Zdenek. Na Rohlence se setkali Vykličtí,Kocandovi a Spěváci a pokračovali do Chropyně, kde už čekali s občerstvením Opavští a Peprnovi. Tentokrát nás bylo 5 dvojic, Husákovi a Ševčikovi nám moc chyběli. Navštívili jsme nenápadný zámek Chropyně, ve svých útrobách skrývá největší ucelenou sbírku zbraní z 30ti leté války a hlavně v dubovém stole spí král Ječmínek, který čeká až bude nejhůř a pak Hanou zachrání. V neděli večer jsme se ubytovali v Kroměříži v penzionu Malý val a při popíjení vínka našich vinařů probrali cykloplán na pondělí. Okolo Kojetína jsme dojeli až k soutoku řek Moravy a Bečvy. Je to poblíž obce Troubky /povodně/, kde byl oběd na dvorku hospůdky s ochotnou hostínskou. Odpoledne jsme obdivovali štěrková jezera Dombasu a lužní lesy okolo Moravy. Každý večer při zapadajícím slunci jsme směřovali na krásné kroměřížské náměstí do hotelu Centrál na večeři – vynikající obsluha,dobré jídlo,slušné ceny. Následovala vždy večerní vycházka se skvělou zmrzlinou a posezení na penzionu s dobrým vínkem Ladíka a Toníka. V úterý bylo krásně, odložili jsme kola,nasadili červené klobou-

ky a následovala prohlídka skvostů Kroměříže. Začali jsme zámkem a jeho okolím, úchvatný byl pohled z ochozu zámecké věže na náměstí, město i krajinu Hané. Návštěva Květné zahrady zapsané

do dědictví Unesco – naprostý evropský unikát. Ve středu opět horko tak byla naordinovaná procházka podzámeckou zahradou a odpolední siesta s přáním Janovi a Laďovi k svátku. Ve středu kolmo nádherná cyklostezka podél Moravy až k Napajedlům a Baťovu kanálu – nádhera, pohodička. Cestou jsme projeli okolo Záhlinického rybníka, arcibiskupské lesy a odpoledne se spokojeni vrátili na penzion. Páteční ráno jsme si přivstali a spěchali na kolech do Hulína na nádraží. Vlakem přesun do Huštěnovic a následovala poslední 42 km trasa k plavební komoře v Babicích, Baťův kanál a od Spytihněvi nás provázela Morava přes Napajedla, Otrokovice až zpět do Kroměříže. V sobotu nás na skanzenu v Rymicích očekávali Vlastík a Jindra Dočkalovi. Následovala prohlídka vesnických stavení a větrného mlýna. Vlastík nás pozval k němu domů, prohlédli jsme si jeho krásnou zahradu, rozloučili se a vyrazili k domovům. Velké poděkování Zdenkovi za jednu z nejlepších a nejpohodovějších cyklodovolených.

30-31.8 Výlet kolmo na Šobes

Akci s ubytováním v cyklopenzionu U kostela v Plenkovicích pořádali Franta s Martou. Účast Vykličtí, Ševčíkovi, Kocandovi, Peprnovi, Spěvákovi a Husákovi. Po přivítáni a pohoštění jsme rovnou vyrazili na kolech přes Kravsko do Citonic – první zastávka na zmrzlinu, Bezkov a v Podmolí v hospůdce U rybníka byla první větší zastávka na pivečko a doplnění energie. Pokračovali jsme k Železným schodům již v Národním parku Podyjí. Železné schody používali pohraniční hlídky PS při ochraně SH v těžkém terénu údolí Dyje. Jeli jsme náročným terénem po bývalé cestě PS a sledovali nádherné panoramata, krásné lesy a meandry řeky Dyje. Prudkým sjezdem jsme sjeli k cíli naší cesty vinici Šobes. Réva se zde pěstuje od středověku a Šobes patří mezi 10 nejlepších vinařských poloh v Evropě. Kdo neviděl,neuvěří! U stánku Znovínu Šatov, který zdejší vinice obhospodařuje jsme ochutnali Ryzlink rýnský, Rulandu šedou a Veltlín zelený – vše vynikající kvality. Po degustaci jsme sešli k Dyji a vyzkoušeli pevnost visuté lávky přes řeku – no rozhoupali jsme ji a Ladík navíc předvedl Pepka vyskoč! Cesta s 20% stoupáním zpět v úmorném vedru nám dala zabrat. Posilovala nás nádherná příroda a dobrá nálada. Pak už jsme sjížděli ke známé hospůdce U rybníka, dali žejdlík piva,doplnili energii a už bylo fajn. Přijeli jsme k zámku Kravsko, kde bylo naše 13.setkání /Franta s Martou a prohlédli si ranč Kravsko. Renatka S. má odtud koníka/ .Následovala večeře a posezení pod altánem na dvorku u Vyklických – vyzdobeno zástavou GŠ VVVV. Marta s Majkou, které připravily večeři na grilu se opravdu pochlapily – velmi chutné, stejně jako vínko Ladíka a Tondy. Po nočním přesunu a krátkém spaní jsme se opět sešli v sobotu ráno u pořadatelů na snídani a pak vyrazili na procházku do královského města Znojma. Krásné vyhlídky byly od kaple Svatého Eliáše na Hradišti, od Mikulášského kostela na přehradu, Kraví horu a dolní část města. Prohledli jsme dvojpodlažní kostel Václava, chrám Mikuláše i nové parky ve Znojmě. Cestou zpět do Kravska jsme poobědvali v Příměticích vedle známých Křížových sklepů. V Kravsku kafíčko a rozloučení. Bylo to náročné a nezapomenutelné.

4-26.9 XX. vinobraní u Spěváků V. Bílovice

První sestava domácí,Vykličtí, Kocandovi, Peprnovi, Nováci a Jenda Ševčík se posilnili tradiční dobrou snídaní od Lidky, dali po kalíšku a začali plnit první vany krásných hroznů Muškátu moravského. Nosič Honza Aladin ve velkém vedru těžko stíhal naše tempo. V druhém kolo přispěli ke sběru i Husákovi, Matějíčci až z Budějic a Opavští. Někdy jsme byli tak rychlí, že jsme čekali i na traktor. Každé odpoledne jsme pomáhali zpracovat mladému Ladíkovi hrozny ve sklepě. Každý má své určené místo. Kocanda hlídá traktor, Peprna má na starost posun hroznů ve vaně, Ševča má na starost hadici do mlýnku, Vyklický posuv hroznů v mlýnku a nejdůležitější je káďař Opavský. Děvčata umývají kýble.

Každý den jsme pohoštěni dobrým jídlem a ti co přespávají se těší na vínko, mariáš a klábosení před spaním. Rádi jsme všichni pomohli Ládíkům a Lidce. Teď je na nich,aby s posbírané úrody udělali opět vynikající Spěvákovo víno.

12-17.11 Dámská jízda Luhačovice

Tuto akci už po patnácté zajišťovala Jana Peprnova znovu v penzionu Myslivna. Divize Jih měla sraz v Bílovicích /Spěváci, Ševčíkovi, Vykličtí, Kocandovi/, v Luhačovicích už čekali Peprnovi, Opavští a děvčata z Ubušínka Hela a Radka. Poradkyně si opět mimo procedur užily krásné

procházky, posezení v kavárničkách i cukrárnách, klábosení po večerech u vínka i společné ranní čistění ústní dutiny. Pravidelně chodili na Vincentku i do Elektry. Ve čtvrtek je navštívila mladá Jana s manželem a Adámkem. Poslední večer děvčata provětrala dresy a přála si další pěkné setkání v Luhačovicích. 17.11 si generálové pro poradkyně přijeli, závěrečný oběd byl na Mlýně v Bílovicích.

12-12.11 GŠ a Martinská husa

Akci zajišťoval jako každý rok náš vinař Laďa pod heslem „My se odtud nehnem, až budem sytí husím stehnem“. Symboly byly vyvěšeny v opět krásně vytopeném sklepě „Na Půrynkách“. Chyběl pouze Ruda a Lojzík musel druhý den do práce tak večer odjel – jinak plný stav generálů. Před večeří jsme tradičně projednali plán akcí GŠ na rok 2020.Tuto část řídil generál Ševčík. Pak už následovala večeře – fantastická Martinská husa a vynikající Ladikovo vínko. Službu v kuchyni měli Vlastík s Lojzíkem, kterého u snídaně nahradil Honzík K. Tentokrát se kvůli dešti nekonal tradiční noční přesun „Ze sklepa do sklepa a zpět“. Večerní klábosení zajišťoval službou u ohně Zdenek, stejně tak i ranní probuzení kalíškem 60% slivovice. Snídaně byla jak z Alcronu včetně obsluhy šéfkuchaře Jendy Kocandy. Spokojený byl i pořadatel Laďa, který přijel za námi posnídat. Dopoledne i přes nepřízeň počasí jsme se vydali na procházku a už plánovali další akce. Ladi moc děkujeme.

20.12 Adventní Olomouc

Na závěr roku ještě Zdenek uspořádal pro ty kdo měli zájem Advent v Olomouci. Účastnili se Opavští, Peprnovi, Spěvákovi a Vykličtí. Navštívili jsme v pevnosti poznání interaktivní muzeum vědy,generálové i poradkyně si vyzkoušeli historické stejnokroje Rakouska-Uherska, různé skládačky a hlavolamy. Prošli jsme zábavní a obchodní centrum Šantovka a adventní trhy na náměstí s různým občerstvením. Večer jsme si popřáli krásné svátky a spěchali na vlak domů.