Zpráva o činnosti VVVV v roce 2021

Letošní naše akce a setkání byly opět poznamenány omezeními – covid 19. Uskutečnilo se proto jen 5 plánovaných a 2 neplánované akce.

8. 5. 2021 Pohřeb „Fredyho“ Mirka Kopečného

První, a to vůbec neplánovaná akce, která nás všechny zasáhla, byl pohřeb kamaráda z naší čety „Fredyho“ – Miroslava Kopečného. Pohřeb se konal v místě jeho bydliště,a to v Kamenici u Jihlavy. Posledního rozloučení s Mirkem se za nás všechny zúčastnili čtyři kamarádi a jedna poradkyně. Při každoročních hlavních setkání VVVV uctíváme ty, co nás již opustili , minutou ticha.

30. 7. – 1. 8. 2021 Sraz vojáků ŠDZ Chodová Planá po 50 letech

Na setkání s vojenskými kamarády z ŠDZ Chodové Plané, jsme vyjeli již den dopředu a to v pátek. Řidič Zdeněk Bartošek přibral po cestě ještě Honzu Ševčíka, Laďu a Lidušku Spěvákovy. Do cíle v Mariánských Lázních se dopravili za 6,5 hodiny, po ujetí 420 kilometrů. Druhým autem od Znojma vyjeli František a Marta Vykličtí, kteří po cestě vzali v Českých Budějovicích Vaška a Květu Matějíčkovy. Po občerstvení z dlouhé cesty a ubytování ještě následovala podvečerní procházka lázeňským městem.

V sobotu kolem 11. hodiny proběhlo, před nám známým zámečkem v Chodové Plané, setkání po padesáti letech s ostatními absolventy ŠDZ z jiných čet. Tohoto setkání se zúčastnilo 16 absolventů ŠDZ a 4 naše poradkyně. Z první čety 1 zástupce, z druhé čety 7 zástupců, ze třetí čety 3 zástupci a ze čtvrté čety 5 zástupců.

Po společné fotografii se vzpomínalo na naše vojenské roky a proběhla prohlídka zámku a okolí. Zámek měl konečně po dlouhých letech novou fasádu. Zato vnitřní prostory byly „děs a hrůza“.

Nemalé poděkování patří Čeňkovi Jelínkovi, který přišel s nápadem tohoto setkání a který to všechno zorganizoval. Nemalé poděkování patří i naším dvěma řidičům, kteří nás bezpečně přivezli na setkání a odvezli v pořádku domů.

26. – 29. 8. 2021 Putování po mikroregionu Ostrožsko-Veselsko

Sraz účastníků byl u pořadatelů této akce – Toníka a Jany Peprnových v Blatnici pod Sv. Antonínkem, kde nás mile přivítali, občerstvili a seznámili s celým čtyřdenním programem naší dovolené.

První cesta směřovala do Zámeckého parku ve Veselí nad Moravou. Po této prohlídce jsme si dali společný oběd v pohostinství Verona. Další cesta vedla do Veterán muzea v Uherském Ostrohu, kde jsme shlédli neskutečné množství historických exponátů. Při cestě na základnu jsme nezapomněli navštívit vinařství Blatel v Blatnici, kde byla domluvena řízená degustace sedmi vzorků vína. Každý den jsme začínali společnou snídaní a končili večeří u pořadatelů této naší čtyřdenní dovolené. Ubytováni jsme byli v penzionu Parnas.

Druhý den jsme si prohlédli O.P.S. Tradice Slovácka v Blatničce, kde se vyrábí a provádí údržba slováckých krojů. Po obědě jsme si prohlédli Muzeum lidových pálenic ve Vlčnově. Co kus, to unikát. Při zpáteční cestě jsme nevynechali kafíčko a zákusek v cukrárně v Ostrožské Lhotě a ani poutní místo na Antonínském kopci – kostel Sv. Antonínka. Večer bylo opékání špekáčků se vším, co k tomu patří.

Další den v sobotu jsme vyrazili na plavbu po Baťově kanálu z Veselí do Strážnice. Pluli jsme na vyhlídkové lodi Danaj a urazili 8,2 km za dvě hodiny. Z horní paluby byl krásný výhled do krajiny a na velký provoz po kanále. Ve strážnici byl oběd a společné foto u strážnické brány. Večer jsme oslavili „safírovou svatbu“, tj. 45 let společných roků manželů Lidušky a Ladě Spěvákových.

Po nedělním ránu jsme si vyšlápli kopec na Sv. Antonínek, kde se konala Děkovná dožínková krojovaná pouť. Nádherné kroje, davy lidí a překrásný zážitek. Odpoledne jsme poděkovali Janě, Toníkovi a celé jejich rodině za to, že se o nás po celé čtyři dny starali a vydali jsme se na cesty domů.

5. 9. 2021 Návrat do regionu Třebíčsko

Byl to návrat na místa, které jsme navštívili v roce 2011 a 2014. Tentokráte jsme se prošli po Mohelenské hadcové stepi, na lodi Horácko propluli celou Dalešickou přehradu, po 100 schodech vystoupali na kamennou rozhlednu Babylon a v restauraci Mohelenský dvůr zakončili celou tuto akci opožděným obědem. Byla to svíčková se šesti knedlíky. Účast čtyři manželské páry a mladá Janinka s přítelem Martinem.

8. 9. – 6. 10. 2021 XXII. Vinobraní u Spěváků

Tato již 22 roků trvající tradice pomoci při sběru hroznů se zahajuje každý den ráno štamprličkou na vyšší výkon a bohatou snídaní u pana vinaře. Po nezbytné skupinové fotografii ve vinici začíná sběr hroznů. Letos, při absenci Honzy „Aladina“, si post nosiče a vysypávače plných kýblů hroznů vzal za své František Vyklický. Během dne mu krokoměr naměřil při této činnosti v průměru cca 17 tis. kroků. V našem věku klobouk dolů.

8. – 9. 11. 2021 X. Svatomartinská husa

Tuto naši tradiční akci, jako každý rok, pořádal vinař Laďa s nemalou pomocí některých členů rodiny ve sklepě „Na Půrýnkách“. Po našem příjezdu a nezbytné výzdobě, to je vyvěšení naší bojové zástavy a české vlajky, mohl následovat přípitek na zdar tohoto setkání – a nebyl jen jeden. K jídlu byla podána, jak je již v názvu této akce, vynikající svatomartinská husa s přílohou dvou druhů knedlíků a s červeným a bílým zelím. Porce velká a chuť vynikající. Po večeři, při neúčasti Rudy Nováka a Lojzíka Holíka, kteří mívají služby v kuchyni, je tentokrát zastoupil Honza Kocanda.

Pak následovala pracovní část setkání, kde se tvořil „Plán akcí GŠ VVVV na rok 2022“. Tuto část setkání řídil Jenda Ševčík.

Po zdárném dokončení plánu byl přesun do druhého sklepa, kde nám mladý Laďa nabídl velký počet mladých vín, která byla v tuto dobu již velmi dobrá. Po přesunu na základnu se ještě chvíli hrály karty a pak se šlo spát. Ale již za pár minut konstatujeme, že špunty do uší tlumí nedostatečně. Obsluhu krbu zvládl jako vždy perfektně Zdeněk Opavský.

Po snídani, kterou podávali Vlastík Husák s Toníkem Peprnou, následovala procházka mezi vinohrady a větrání hlaviček. Před odjezdem domů nás Laďa každého obdaroval kartonem vína. Moc děkujeme za víno a za tuto skvěle připravenou akci.

8. – 15. 11. 2021 Dámská jízda – Luhačovice

Tento rok byl výjimečný. Po loňské vynechávce to byl 17. pobyt a hlavně byl delší než obvykle a měly jsme i více procedur. A to hlavní – jako VIP klientky lázní jsme obdržely voucher, který nás opravňoval ke vstupu do hotelu Alexandrie a tamního bazénu. Bohužel naše letošní účast byla menší než obvykle, tak tuto výhodu jsme měly jen čtyři. Dvě z nás s touto výhodou nepočítaly a tudíž nebyly vybaveny oblečením do vody. Zajít do obchodu a plavky si zakoupit, přitom nebyl žádný problém.

Počasí nám přálo a tak jsme letos při procházkách navštívily místa, kde jsme snad za ty roky ještě nebyly. Například u pramene Marie, odkud jsme každý podvečer přes webkameru zdravily Marušku Ševčíkovou, která se doma léčila.

Taky jsme měly letos sebou novou poradkyni, Alenku Bardodějovou, která to s námi vše absolvovala poprvé, prý se jí to líbilo. Hlavně po večerech, když jsme také letos poprvé samy hrály „Člověče nezlob se!“. O to se postarala Liduška Spěváková a mnohokrát bylo u hry rušno. Byl to pěkný nápad a lépe nám u toho chutnalo dobré vínko a ještě lépe se usínalo.

I zpáteční cesta domů byla neobvyklá. Všichni jsme náš pobyt cestou domů zakončili v cukrárně kafíčkem a zákuskem.